Pomoc

Konto na FotoPrint

Jak zarejestrować się na stronie?

Na stronie FotoPrint możesz zarejestrować się za pomocą panelu widocznego w prawym górnym rogu ekranu. Po wybraniu opcji Login - Rejestracja należy poprawnie wypełnić formularz i wybrać przycisk "Rejestruj". Rejestracja w FotoPrint
Dane, które należy uzupełnić:
  • - wszystkie informacje podstawowe,
  • - należy również potwierdzić znajomość i akceptację Regulaminu serwisu. Po poprawnym przejściu procesu rejestracji na skrzynkę e-mail zostanie przesłany link aktywacyjny, który pozwoli na dalsze korzystanie z serwisu.
UWAGA: Jeśli nie możemy znaleźć e-maila w skrzynce odbiorczej, należy sprawdzić folder "SPAM".

Jak zalogować się na swoim koncie?

Po zarejestrowaniu się i potwierdzeniu swojego adresu e-mail, można zalogować się na konto w fotolabie FotoPrint. Wystarczy w odpowiednie pola wpisać login, czyli swój adres e-mail oraz wybrane wcześniej hasło. Możemy zaznaczyć również opcję "Nie wylogowuj mnie", by przy każdym otwarciu strony zostać automatycznie zalogowany na konto. Logowanie w FotoPrint

Jak zmienić swoje dane?

Po zalogowaniu możemy kliknąć w nazwę swojego konta, która wyświetla się w prawym górnym rogu po "Zalogowany:". Pojawi się okno "Edycja danych użytkownika", w którym możemy uzupełnić wszystkie swoje dane. Nie ma niestety możliwości zmiany adresu e-mail, jednak możemy wprowadzić nowe hasło. Jak zmienić swoje dane? Gdy będziemy pewni zmian, potwierdzamy je przyciskiem "Dalej".

Nie pamiętam hasła, co mogę zrobić?

Jeśli chcesz zalogować się na swoje konto, a nie pamiętasz hasła, możesz skorzystać z opcji przypomnienia. Wystarczy, że wpiszesz swój adres e-mail, na który rejestrowałeś konto na FotoPrint, a otrzymasz na niego nowe hasło.

Po zmianie hasła, można ponownie wprowadzić własne, wykonując czynności opisane tutaj.

UWAGA: Jeśli nie możemy znaleźć e-maila z przypomnieniem hasła w skrzynce odbiorczej, należy sprawdzić folder "SPAM".

Produkty

Jak zamawiać produkty? Jak składać zamówienia?

Krok 1 - Koszyk i kalkulacja

Koszyk i kalkulacja
Jakość zdjęć
Przy wyborze parametrów zamówienia, system informuje graficznie czy jakość zdjęcia jest dostosowana do zamawianego formatu.

W fotolabie FotoPrint można wybrać jedną z dwóch "Usług" wywoływania zdjęć - papier Standard lub Kodak Premier Professional, od której również zależy końcowy wygląd odbitki. Więcej szczegółów dotyczących papieru można znaleźć na tej stronie
Najwyższa jakość zdjęcia
Na zdjęciu wykonanym w najwyższej jakości nie widać pikseli, nawet oglądając je w powiększeniu (przez lupę). Zachowana jest pełna ostrość. Rozdzielczość odbitki w tej jakości mieści się pomiędzy 220 - 300 dpi (punktów na cal).
Dobra jakość zdjęcia
Zdjęcia dobrej jakości charakteryzują się tym, że przy bliższym przyjrzeniu się widać piksele, lub zdjęcie staje się rozmyte. Oglądając z pewnej odległości obraz wydaje się bardziej "miękki". Rozdzielczość odbitki w tej jakości mieści się w przedziale 160-220 dpi (punktów na cal).
Słabsza jakość zdjęcia
Na słabej jakości odbitkach nawet z pewnej odległości wyraźnie widać piksele lub zdjęcie jest bardzo rozmyte. Rozdzielczość zdjęcia jest mniejsza niż 160 dpi - jakość może nie być satysfakcjonująca!
Zamawianie tego samego zdjęcia w różnych formatach
Jeśli chcesz zamówić to samo zdjęcie w różnych formatach, skorzystaj z funkcji "Powiel zdjęcie"
  • Kliknij w ikonę "Powiel zdjęcie".
  • Powtarzaj operację, aż uzyskasz potrzebną ilość kopii.
Usuwanie zdjęć z listy zamówień:
  • Kliknij w ikonę przypisaną do usuwanego zdjęcia.
  • Wybrane zdjęcie zostanie usunięte z listy zamówień.
Ustawianie parametrów zamówienia
Możesz na dwa sposoby ustawiać parametry zamówienia:
  • Ustawić wspólne parametry dla wszystkich zdjęć.
  • Ustawić indywidualne parametry dla każdego zamawianego zdjęcia osobno.
Ustawianie wspólnych parametrów zamówienia dla wszystkich zdjęć:
  • Ze znajdującej się ponad listą zdjęć w koszyku, list wyboru, wybierz:
    • format zdjęcia,
    • rodzaj papieru,
    • ilość odbitek.
  • Kliknij przycisk "Ustaw", aby zatwierdzić wybrane parametry.
W polu "Podsumowanie" automatycznie wyświetli Ci się ilość zamawianych zdjęć oraz wartość Twojego zamówienia.
Obliczanie wartości zamówienia
  • Po ustawieniu parametrów wszystkich zdjęć, automatycznie zostanie przeliczona wartość zamówienia uwzględniająca koszt wszystkich odbitek raz opłatę za otwarcie sesji.
  • Obliczona cena nie uwzględnia kosztów przesyłki, które są ustalane w kolejnym kroku.
Obliczenie wartości zamówienia nie będzie możliwe, jeżeli nie zostaną ustawione parametry dla wszystkich odbitek.

Wartość zamówienia jest automatycznie przeliczana przy każdej zmianie parametrów odbitek.
Opłata za otwarcie sesji
Jest to opłata doliczana do każdego zamówienia, które zawiera niedużą ilość odbitek - szczegóły znajdziesz tutaj www.fotoprint.pl/cennik-zdjec.

Krok 2 - Wybór sposobu odbioru zdjęć

Wybór sposobu odbioru zdjęć
  • Zaznacz opcję sposobu odbioru zamówionych zdjęć:
    • za pomocą przesyłki kurierskiej,
    • za pomocą przesyłki pocztowej,
    • w jednym z Punktów Kolektorskich (opcja ta jest czasowo niedostępna).
  • Kliknij w przycisk "Dalej", aby określić dalsze szczegóły zamówienia.

Krok 3 - Wybór sposobu płatności

Wybór sposobu płatności
  • Następnie wybierz rodzaj płatności za zamówienie, masz do wyboru:
    • przelew online,
    • przelew tradycyjny,
    • za pobraniem.
  • Jeśli chcesz sam odebrać zdjęcia, sprawdź czy wszystkie dane wyświetlone w module "Dane odbierającego" zostały wprowadzone prawidłowo. Jeśli nie, uzupełnij je.
  • W celu przejścia do dalszego etapu składania zamówienia kliknij w przycisk "Dalej".
Osoba odbierająca zamówienie może być inna niż zamawiająca. W takim przypadku zaznacz w module "Dane odbierającego" opcję "Zaznacz, jeśli ktoś inny odbierze za Ciebie zamówienie" i wypełnij pola wymagane.

Krok 4 - Podsumowanie zamówienia

Podsumowanie zamówienia
Jeżeli wybrałeś odbiór zamówionych zdjęć za pomocą przesyłki pocztowej.
Jeśli wszystko jest zgodne ze złożonym zamówieniem i nie masz dodatkowych uwag, kliknij w przycisk "Zamawiam i płacę". Twoje zamówienie zostanie złożone. Na podany adres e-mail otrzymasz potwierdzenie złożenia zamówienia oraz jego podsumowanie.

Jeśli masz dodatkowe uwagi dotyczące zamówienia lub jego odbioru zamieść je w rubryce "Uwagi".

W przypadku, gdy przy podsumowaniu chcesz np. uzupełnić listę zamówień, kliknij w przycisk "Cofnij" aż do powrotu do listy zamówień.

Jak dodawać zdjęcia do albumu na swoim koncie?

Jak dodawać zdjęcia do albumu na swoim koncie? Zdjęcia dodajemy po zalogowaniu wybierając w panelu "Dodaj zdjęcia do albumów". Zostajemy przeniesieni do kreatora, w którym tworzymy nowy album i przesyłamy do niego wybrane fotografie. Gdy zdjęcia zostaną poprawnie przesłane, otrzymamy o tym komunikat oraz zostaniemy przekierowani do albumu.

Wszystkie zdjęcia są przechowywane na serwerze przez okres 14 dni od daty ostatniej modyfikacji w albumach. Zdjęcia wybrane do zamówienia są automatycznie usuwane z albumów po jego złożeniu.

Jak przygotować zdjęcia przed złożeniem zamówienia?

Zdjęcia dodawane do albumów powinny być wykonane w dobrej rozdzielczości, która pozwoli na wyraźny wydruk zdjęć. Na fotografii wykonanej w najwyższej jakości nie widać pikseli, nawet jeśli oglądamy ją przy powiększeniu. Rozdzielczość odbitki w takiej jakości mieści się w przedziale 220-300 dpi. Jest to pożądana jakość zdjęć przesyłanych do zamówienia. Zdjęcia dobrej jakości mieszczą się w przedziale 160-220 dpi, a fotografie poniżej tej wartości mogą nie spełniać oczekiwań po wydruku. Jak przygotować zdjęcia przed złożeniem zamówienia?
UWAGA: Sztuczne zwiększanie rozdzielczości zdjęcia nie pozwoli na otrzymanie lepszej jakości (mniejsze zdjęcie z aparatu, sztucznie powiększane w programie graficznym).

Poza rozdzielczością, ważne jest przygotowanie zdjęć w odpowiednim formacie. Akceptowalne przez nas formaty to JPEG, które posiadają rozszerzenie "jpg" oraz "jpeg" oraz TIFF "tif". Najpopularniejszym formatem zapisu plików graficznych jest JPEG, a najlepszy z punktu widzenia jakości TIFF. W praktyce naświetlania nie widać jednak różnicy między zdjęciami zapisanymi w obu formatach, o ile mają one rozdzielczość odpowiednią do składanego zamówienia.

Ważne jest również odpowiednie skadrowanie zdjęć. Większość plików pochodzących z aparatów cyfrowych posiada proporcje 4:3, a np. odbitki 10x15 cm to proporcje 3:2. Z tego powodu wskazaniem dla cyfrowych zdjęć jest format 10x13 cm, który będzie bardziej dopasowany do obrazu z matrycy aparatu. Jeśli pomimo tego zdecydujemy się na zamówienie innego formatu zdjęć, laboratorium FotoPrint ręcznie dopasuje format obrazu do formatu papieru. Część zdjęcia zostanie jednak w takim przypadku obcięta podczas naświetlania na papierze fotograficznym.

Płatność i dostawa

Jaki jest czas realizacji zamówienia?

Czas realizacji zamówień można sprawdzić na podstronie. Są na niej podane orientacyjne terminy, które różnią się w zależności od rodzaju zamawianego produktu (zdjęcia, puzzle etc.), godziny złożenia zamówienia oraz rodzaju płatności. Terminy dotyczą dni roboczych.

Jakie są koszty i możliwości dostawy?

Koszty dostawy można sprawdzić na podstronie www.fotoprint.pl/dostawa-ceny-i-terminy. W cenniku zostały zebrane możliwe formy wysyłki, czyli:
  • - przesyłka kurierska
  • - przesyłka kurierska za pobraniem
  • - wysyłka priorytetem Poczta Polska
  • - dostawa do punktu odbioru
Jakie są koszty i możliwości dostawy?

Jakie formy płatności są akceptowane?

Dostępne są następujące formy płatności:
  • - za pomocą eCard, systemu szybkiej płatności przelewem lub kartą płatniczą,
  • - przelewem tradycyjnym,
  • - gotówką, w przypadku odbioru zamówienia w wybranym Punkcie Odbioru, przy odbiorze przesyłki za pobraniem.

Jak sprawdzić punkty odbioru?

Wszystkie punkty odbioru można sprawdzić na podstronie. Wystarczy dodać w polu kod pocztowy i wyszukać najbliższych lokalizacji lub wpisać miejscowość, w której chcielibyśmy odebrać zamówione produkty. Możemy również bezpośrednio na mapie szukać wybranej miejscowości.

Inne

JGdzie znaleźć aktualne promocje?

Aktualne promocje w sklepie można sprawdzić na podstronie. Warunki są szczegółowo opisane na dole podstrony. Po upływie czasu trwania wybranej promocji nie można z niej skorzystać.

Jak wygląda proces reklamacji i zwrotu?

Proces reklamacji, zwrotu oraz odstąpienia od umowy został szczegółowo opisany w Regulaminie w punkcie 9 i 10, który można przeczytać na stronie.
Płatności
Rzetelna firma
(C) 2006-2024 Wszelkie prawa zastrzeżone.